אונקולוגיה וטרינרית

סרטן אצל כלבים, חתולים, ציפורים וחיות אקזוטיות.

מחלת הסרטן הנה אחד מגורמי המוות המובילים אצל בעלי חיות מחמד כיום. בשנים האחרונות חלה עלייה בתחלואת סרטן אצל כלבים וחתולים, ציפורים וחיות אקזוטיות שונות. מעבר לאופי החיים המודרניים שגם החיות מושפעות ממנו, חלק מהעליה בסטטיסטיקה מיוחסת גם להתקדמות ברמת אמצעי האבחון ויחד עם זאת חל גם שיפור משמעותי ביכולת של הרפואה הווטרינרית לטפל בגידולים אלימים בעזרת ניתוחים, או טיפולים מאריכי חיים (פליאטיביים).

במרכז לרפואה וטרינרית "דורי וט" בחיפה אנו מטפלים ומלווים את חיות המחמד שלכם מהרגע הראשון של האבחון ועד התאמת תכנית טיפולים עפ"י הצורך, תוך התאמה לחומרת המחלה.

אנו מקפידים על איכות הטיפול ושקיפות מקסימלית מול הבעלים, זמינים לכל שאלה ובקשה ברגישות ומקצועיות מירבית!

סימנים שכיחים של סרטן בכלבים.

אחת השאלות החשובות שרבים שואלים אותנו, אילו סימנים נחשבים "נורת אזהרה"?

תסמינים מוקדמים לסרטן תלויים בדר"כ באזור, או באיבר שנפגע, כמו למשל:

• הגדלה של בלוטות הלימפה.

• בליטות על העור, או הפרווה.

• ירידה בתיאבון וירידה משמעותית במשקל.

• שתיה מרובה (הרבה יותר מהרגיל).

• מתן שתן יותר מהרגיל.

• קושי נשימתי לאורך זמן.

סוגי סרטן נפוצים אצל כלבים:

• סרטן לימפומה.

• גידול תאי מאסט (גידול עורי נפוץ ביותר בכלבים, בגילאים 8 – 9)

• מלנומה.

סרטן אצל חתולים

אם החתול שלכם לקה בסרטן, חשוב לזכור כי לאספקט ההחלמה יש שני חלקים:

חלק 1 – טיפול רפואי עפ"י תכנית הווטרינר המטפל.

חלק 2 – הצרכים היומיומיים של החתול עליהם יש להקפיד לא פחות מאשר על קבלת הטיפול הרפואי.

סוגי סרטן נפוצים אצל חתולים הם לימפומה וסרטן ריאות, בהם עלינו לטפל מוקדם ככל הניתן, תוך שמירה על איכות חייהם, לסייע בהפחתת כאבים (או אפילו למנוע כאב) ניתן להיעזר במשככי כאבים, במקרים של ניתוח מומלץ לתת משככים טרם תחילתו. אם ניתן לדאוג לאזור שינה רך ונעים אשר מסייעים בהפחתת אי הנוחות ומונעים פצעי לחץ.

אנו כאן בשבילכם!

חשוב לדעת! – ביקור תקופתי, בדיוק כמו אצלנו בני האדם, יכול להציל חיים עם נצליח לאבחן מוקדם את הגידול ולטפל בו בזמן.

היה ונתקלתם באחד או יותר מהתסמינים המצוינים, אנא גשו אלינו אבחון ראשוני, בו לעתים נבצע כמה בדיקות כמו בדיקות דם, שתן, אולטרא – סאונד / צילומים שונים באזורים הספציפיים ולעתים אף נזדקק לביצוע ביופסיה, בדיוק כמו שעושים במצבים אונקולוגיים אצל בני אדם.

אנו יודעים כי טיפול בסרטן אצל כלבים וחתולים הוא אירוע קשה גם לחית המחמד וגם לבעלים ואנו ערוכים לתת את כל תשומת הלב והאהבה הדרושים. הסיטואציה המורכבת בה צריך לטפל באמצעות כימותרפיה ובתרופות ייעודיות ולעתים אף ניתוח להסרת הגידול – דורשת מאיתנו כוחות נפש וסבלנות. הטיפולים לעיתים מלווים בתופעות לוואי (לאחר הטיפולים) כמו למשל הקאות, שלשולים, בחילות וכדומה ואנו דורון והצוות כאן למענכם.

רק בריאות לכולם!